Napovedi globalnega trga zamrznjene hrane

Napovedi globalnega trga zamrznjene hrane

Globalni trg zamrznjene hrane je po ocenah analitikov v letu 2021 ustvaril vrednost 254 mlrd USD. Po napovedih bo v prihodnjih 8 letih rasel po 8,37 % povprečni letni stopnji in v letu 2030 dosegel vrednost 504,41 mlrd USD. Po obsegu naj bi trg v napovedanem obdobju rasel po 4,55 % povprečni letni stopnji.

Visoka rast trga je posledica naraščajočih NTI v državah v razvoju, ki postajajo zaradi procesa privatizacije in globalizacije vse bolj privlačne naložbene destinacije.

Na svetu je 3,3 mlrd delovno aktivnih prebivalcev, starih 15 let in več, in ta velika delovna populacija se postopoma preusmerja na zamrznjene prehrambne izdelke za enostavno pripravo obrokov. Rast trga spodbuja tudi sodoben življenjski slog in vse večji delež zaposlenih žensk. Zaradi pomanjkanja časa vse več ljudi po vsem svetu povprašuje po vnaprej pripravljenih zamrznjenih živilih. Ta so na voljo takoj, so cenovno dostopna in so zdrava alternativa svežim živilom. Prihodek, ustvarjen s pripravljenimi zamrznjenimi jedmi, je na globalnem trgu leta 2021 dosegel 65,42 mlrd USD, do leta 2030 pa naj bi se po ocenah analitikov povečal na 138,56 mlrd USD.

Izziv globalnega trg zamrznjene hrane je, da nekateri potrošniki še vedno dojemajo, da so zamrznjeni izdelki slabši v primerjavi z naravnimi in svežimi živili. Pandemija COVID-19 je še povečala povpraševanje po svežih živilih. Poleg tega je pandemija obremenila dobavne verige in povzročila ozka grla v kmetijskem delu, predelavi, transportu in logistiki ter povzročila pomembne premike v povpraševanju.

Najvišjo rast na globalnem trgu zamrznjene hrane, naj bi v prihodnjih 8 letih dosegal maloprodajni segment, ki mu analitiki v tem obdobju napovedujejo 8,59 % povprečno letno stopnjo rasti. Rast spletne prodaje hrane in pijače je namreč sprožila tudi rast maloprodajnega sektorja.

Regijsko naj bi bil v prihodnjih 8 letih največji trg Azijsko-pacifiški trg, ki bo po napovedih do leta 2030 rasel po 9,12 % povprečni letni stopnji in leta 2030 ustvaril 145,22 mlrd USD prihodkov. Prihodki so na tem trgu v letu 2021 znašali 68,74 mlrd USD. Države v azijsko-pacifiški regiji, kot so Indija, Japonska in Kitajska, bodo v prihodnjih letih zaradi povečanja prebivalstva in povečane porabe na prebivalca, postale prednostne destinacije za trge zamrznjenih izdelkov. Japonski trg zamrznjene hrane naj bi v napovedanem obdobju rasel po 6 % povprečni letni stopnji, sledita pa mu indijski in kitajski trg.

Največji konkurenti na globalnem trgu zamrznjene hrane:

  • Ajinomoto Co., Inc. (Japonska)
  • Conagra Brands, Inc. (ZDA)
  • General Mills Inc. (ZDA)
  • Grupo Bimbo (Mehika)
  • Kellogg Company (ZDA)
  • Nestle SA (Švica)
  • Unilever (Združeno kraljestvo)

 

Viri: Factiva, Astute Analytica